Bank Nieruchomości

Jak dostosować pomieszczenie do pracy home office?

Źródło: Domena publiczna

 

Jak dostosować pomieszczenie do pracy w trybie home office?

 

Od rozpoczęcia pandemii COVID-19 minęły już prawie trzy lata, a wiele osób wciąż pracuje z domu. 

To, o czym pierwotnie myśleliśmy, że będzie tylko tymczasowym rozwiązaniem w 2020 roku, dla wielu z nas stało się już standardem pracy. Home office jest dziś bardzo istotną kwestią dla milionów pracowników na całym świecie (często także jest czynnikiem determinującym decyzję o podjęciu pracy). Po zakończeniu pandemii wiele firm zdecydowało, że ich pracownicy dalej będą pracować w hybrydowym modelu, spędzając część czasu pracy w biurze, a część w domu. Sporo firm, zdecydowało także, że ich pracownicy już nie wrócą do pracy w biurze - motywując tą decyzję dużymi korzyściami dla pracowników (komfort) oraz pracodawców (oszczędność pieniędzy).

Jeśli jesteście w gronie osób pracujących zdalnie, wchodząc w trzeci rok ery pracy w tym trybie, być może nadszedł czas, aby unowocześnić Waszą przestrzeń pracy w domu, tak aby były bardziej funkcjonalna, bardziej profesjonalna i bardziej komfortowa. Jeśli spędziliście miesiące przy swojej wyspie kuchennej, siedząc na barowym stołku, pochylając się przy tym nad laptopem i stosem papierów, być może nadchodzący nowy rok to dobry czas na zmianę. Przedstawiamy 7 propozycji dotyczących tego, jak przekształcić dowolne pomieszczenie w przestrzeń do pracy oraz o tym, jak sprawić, by ta przestrzeń była możliwie jak najbardziej komfortowa.

 

1.  Wyznacz określone miejsce do pracy

 

Jeżeli masz w swoim mieszkaniu lub domu wolny pokój, który mógłbyś przeznaczyć na potrzeby swojego biura, to właściwie ten podpunkt nie będzie stanowił dla Ciebie żadnego wyzwania. Należy jednak pamietać, że nie wszyscy mają pokój w domu lub mieszkaniu, który mogą przeznaczyć na potrzeby stworzenia domowego biura. Jeśli należysz do tych osób, zacznij od wybrania miejsca w domu, które uznasz za takie, w którym najlepiej pracuje Ci się najlepiej i jasno “ogłoś” je swoją strefą pracy. Może to być narożnik w sypialni lub miejsce przy stole w salonie. Jakiekolwiek miejsce wybierzesz, pamiętaj, aby zachować konsekwencje w swoim wyborze - pracuj tam codziennie. Dzięki temu twój umysł przyzwyczai się do konkretnego miejsca i na codzień będzie ci się pracowało dużo efektywniej (nie skacz z miejsca na miejsce!).

Następnie zaaranżuj wybraną przestrzeń tak, aby zapewnić sobie odpowiednie warunki do pracy. Zwróć uwagę na wszystkie detale - od odpowiedniego oświetlenia, przez odpowiednio dopasowane do twojej pracy krzesło po urządzenia pracownicze takie jak, chociażby drukarka lub fax.

 

2.  Odpowiednie oświetlenie miejsca pracy

 

Odpowiednie oświetlenie jest bardzo ważne w domowym biurze, ponieważ wpływa na nasz nastrój, produktywność oraz wygląd podczas wideokonferencji i spotkań online. Warto zainwestować w kilka rodzajów oświetlenia, które posłużą do odrębnych celów. Możesz na przykład kupić regulowaną lampkę biurkową, aby móc nakierować strumień światła w miejsce, w którym aktualnie go potrzebujesz. Możesz też zainwestować w lampkę biurkową lub podłogową, która rozprasza światło przez abażur lub odbija je od ściany lub sufitu. W ten sposób uzyskasz delikatne i przyjemne oświetlenie całej przestrzeni biurowej.

Aby wyglądać lepiej podczas wideokonferencji, warto zainwestować w tzw. “lampę pierścieniową” (z ang. ring light). Pamiętaj, że to co widzą twoi rozmówcy to nie tylko kwestia twojego wizerunku, ale także profesjonalizmu. Kiedy tak wiele naszej komunikacji odbywa się online zamiast przy klasycznym stole konferencyjnym, ludzie z którymi rozmawiamy powinni dobrze widzieć naszą twarz podczas rozmowy. Jeśli masz szczęście i twoje domowe biuro może być dobrze oświetlone przez naturalne światło, to koniecznie to wykorzystaj. Nie tylko poprawi to odbiór twojej osoby podczas wideokonferencji (ważne, aby siedzieć wtedy twarzą do okna), ale także może poprawić twoje samopoczucie, dokładność pracy i zmniejszyć senność, bóle głowy i zmęczenie oczu.

 

3.  Oczyść i zorganizuj swoją przestrzeń pracy

 

To wydaje się oczywiste, ale spójrzmy prawdzie w oczy: czy codziennie sprzątacie swoje biurko? Tak, my też mamy z tym problem. Cóż, home office jako norma w pracy sprawia, że najwyższa pora zadbać o porządek na biurku. Wyrzuć wszystko, co należy wyrzucić. Umieść rozproszone długopisy w jednym ozdobnym pojemniku i posegreguj nieuporządkowane stosy papierów. Upewnij się, że masz pod ręką wszystkie niezbędne do pracy przedmioty - te które nie są niezbędne, przenieś gdzieś indziej. Bałagan może być rozpraszający, a brudne kubki z kawą i stosy zakurzonych folderów nie będą wyglądać dobrze podczas telekonferencji. Nawyk sprzątania miejsca w którym pracujesz nie jest tylko kwestią estetyki i poziomu kultury pracy. Badania pokazują, że zagracone przestrzenie negatywnie wpływają na nasz poziom stresu i utrudniają skupienie. Porządek na biurku to absolutny fundament efektywnej pracy. 

 

4.  Zadbaj o swoje tło podczas wideokonferencji

 

Wiemy już co powinniśmy zrobić aby nasza twarz wyglądała dobrze na kamerce podczas rozmowy. Pamiętaj jednak o jeszcze jednej ważnej kwestii - o tym co znajduje się za tobą. Twoje tło. Podobnie jak twoje biurko, staraj się utrzymywać je w porządku, tak aby było przede wszystkim pozbawione bałaganu. Na ścianie za sobą, możesz powiesić swój ulubiony obraz. Jeżeli masz do dyspozycji szafkę lub komodę, ustaw na niej kolekcję interesujących książek lub przedmiotów. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz zmienić tego, co znajduje się za tobą, rozważ dodanie filtra z poziomu aplikacji, której używasz do wideorozmów, aby utworzyć wirtualne tło (większość popularnych komunikatorów umożliwia taką opcje).

 

5.  Zadbaj o komfort i swoje zdrowie podczas pracy zdalnej

 

Upewnij się, że masz wszystko to, czego potrzebujesz, aby zadbać o zdrowie i wygodę podczas pracy. Zamiast siedzieć na twardym drewnianym krześle, wybierz profesjonalne krzesło biurowe, które będzie podtrzymywać twoje plecy podczas pracy i zadba o to byś przez cały czas w pracy mógł zachować odpowiednią postawę. Jeśli masz taką możliwość, rozważ zainwestowanie w biurko stojące, dzięki czemu nie będziesz zmuszony pracować w pozycji siedzącej przez cały dzień. Zarówno w kwestii profesjonalnego krzesła i ergonomicznego biurka, warto jest porozmawiać z przełożonym w sprawie ewentualnej pomocy sfinansowania takiego zakupu (obecnie wiele firm które wdrożyły trwałą pracę w trybie zdalnym pomaga w ich zakupie). Warto też rozważyć zakup podstawki pod monitor, która pozwoli dostosować wysokość ekranu do wzroku zapewniając przy tym komfort pracy. Taka “niepozorna” podstawka może znacznie przyczynić się do poprawy postawy ciała podczas siedzenia przy biurku. Jeśli szukasz rozwiązania w stylu "zrób to sam", spróbuj stworzyć własną podstawkę z kilku dużych książek. Inwestycja w ergonomiczne meble może znacząco wpłynąć na Twoje zdrowie i uniknięcie schorzeń takich jak choroba zwyrodnieniowa stawów rąk, nadmierne napięcia mięśniowe czy urazy kręgosłupa.

 

6.  Zadbaj o prywatność swojego miejsca pracy

 

Ciąg dalszy pierwszego punktu. W sytuacji, w której nie możesz przeznaczyć pomieszczenia bezpośrednio na potrzeby twojego domowego biura, ścianka działowa jest prostym sposobem na stworzenie prywatności dla miejsca w którym pracujesz. Jeśli obawiasz się, że taka ścianka zajmie Ci zbyt dużo miejsca możesz rozważyć zastosowanie składanej ścianki działowej, którą w każdej chwili mógłbyś złożyć i schować na koniec dnia pracy. Ścianki działowe zabezpieczą przestrzeń pracy przed rozproszeniem twojej uwagi, a dodatkowo zmniejszą hałas w tle. Opcjonalnie, ścianka działowa to także bardzo dobre rozwiązanie do stworzenia profesjonalnego tła do rozmów na kamerce. Dobrym “dodatkiem” do ścianki działowej są słuchawki z funkcją redukcji hałasu, aby jeszcze lepiej móc zniwelować hałas tła.

 

6.  Dobry internet podstawą efektywnej pracy w domu

 

Dobry internet jest niezbędny do efektywnej pracy zdalnej z domu. Gdy mamy szybki i niezawodny dostęp do sieci, jesteśmy w stanie szybko i sprawnie pracować, korzystać z różnego rodzaju aplikacji i narzędzi online oraz komunikować się z naszymi kolegami i współpracownikami. W przeciwieństwie do pracy w biurze, gdzie mamy dostęp do szybkiego łącza internetowego, praca zdalna może być trudniejsza, jeśli nasz internet jest wolny lub niezawodny. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o dobry internet w domu, aby móc efektywnie pracować. Jeżeli twój internet jest zbyt wolny, sprawdź czy w twojej miejscowości istnieje operator który mógłby zapewnić ci lepsze łącze. Jak dowiedzieć się kto dostarcza szybki internet w twojej miejscowości? Możesz to sprawdzić klikając w ten link.

 

Jeśli szukasz pracy zdalnej, sprawdź oferty na Jooble.

 

Zobacz też: 

Jak sprawdzić kto dostarcza szybki internet w mojej miejscowości?

 

 

    Udostępnij

Komentarze

Brak komentarzy - bądź pierwszym użytkownkiem, który skomentuje ten artykuł

Aby dodać komentarz, zarejestruj się

Zarejestruj się

Popularne artykuły

Obrazek opisujący artykuł zatytułowany na portalu bank-nieruchomosci.pl

Uciążliwy sąsiad - do kogo zgłosić skarge?

 Skarga na uciążliwego sąsiada Uciążliwi sąsiedzi to problem, z którym zmaga się s ...

Obrazek opisujący artykuł zatytułowany na portalu bank-nieruchomosci.pl

Find my iPhone. Wykorzystanie AirTag w domu: klucze i nie tylko

 Find my iPhone. Wykorzystanie AirTag w domu: klucze i nie tylko Wraz z wprowadzeniem AirT ...